Dobrej troling od Intelu. Ano integrovaná grafika stačí na Half-Life 2 Deathmatch ale na BattleField 4 nestačí.
Odpovědět1 0
většina "mainstreamových a příležitostných" hráčů nepotřebuje ve svém počítači samostatnou grafiku - pokud vezmeme tento vyrok tak bych soudil ze nejvice hranych her budou flashovky z facebooku, ktery hraji nejchudsi a tim nejpocetnejsi cast obyvatel planety, kteri hraji na tech nejvetsich a nejlevnejsich srotech cili integrovanych srackach..... stejne jak kdybyste napsali ze většina "mainstreamových a příležitostných" ridicu nepotřebuje ve svém aute silnejsi motor nez 1.2 htp
Odpovědět2 0
Naprosty suhlas. Ked mi odisiel zdroj na PC tak som musel hrat na priatelkynom NB na low detajli... Nikdy viac! Toto vyjadrenie vidim jedine tak ze Intel sa snazi predat svoje CPU z iGPU... Nic viac, nic menej.
Odpovědět0 0
Věřím tomu. Přítelkyně hraje na integrované grafice 1005m, což je hodně slabá int. grafika a v pohodě hraje hry jako WoT (nějakých 40-50 FPS na low), HOMM (plynule) a nějaké další hry. Neříkám, že je to něco náročného, ale pokud člověk nemá nic lepšího, tak i to mu stačí a nějaké ty hry si zahraje. Grafiky výše jsou několikanásobně výkonnější a tedy na nich pojede přes 90% všech her (třeba na low, ale někdo ty rozdíly ani pořádně nevidí). Myslím si, že stejně většina dedikovaných není pořádně nikdy využita a je to jen spotřeba energie navíc. Je jen otázkou času, kdy z desktopu dedikované grafiky zmizí. Dřív jsem si myslel, že je to hloupost a že to potrvá ještě dlouho, ale už si to nemyslím. V příští dekádě se na dedikované grafiky budou koukat jak my teď na stará Pentia. Prostě progress. Je to lepší? Je to horší? My o tom nerozhodnem, takže to ani nemusíme řešit. :)
Odpovědět0 5
Taky tomu věřím a hlavně se mi líbí ta EDRAM - je vidět že Intel to jen tak neojebává a snaží se jít opravdu po dobré architektuře. Bohužel takové grafiky alespoň dnes nenajdete např. v noteboocích, takže já si na svém Celeronu N2830 těžko nějakou hru v 60 fps spustím.
Odpovědět0 4
V pristi dekade bude dominovat 4k a nastupovat VR. V obou pripadech se moc nechyta ani dnesni high-end nad 20 tisic, natoz integrovana pidi grafika. Pokud bych uz s necim srovnaval, tak s grafikami v konzolich. Pokud by se integrovane dostaly treba na 75% vykonu, tak by osekani par detailu stalo za usetrenej peniz. Ale i v konzolich graficky vykon trvale poroste. Je potreba si uvedomit, ze vsechna graficka reseni budou nadale tezit z pokrocilejsiho vyrobniho procesu, nizsi spotreby apod., ale hry se budou vzdy vyvijet s ohledem na vykon konzoli a +- mainstreamu dedikovanych karet v dobe vydani. Tzn. hry, ktere se zacinaji programovat dnes, uz pocitaji s narustem vykonu u budoucich generaci grafik a konzoli. A ty intergovane grafiky nikdy uplne nedotahnou, protoze to neni ani fyzicky mozne. Na druhou stranu graficka uroven na osekane detaily dal poroste a hry na integrovane grafice budou vypadat lip nez pred deseti lety na jakekoliv grafice.
Odpovědět0 0
Upřímně si s tou dominancí 4K a VR nejsem tak jistý. Upřímně řečeno, dnes valná část lidí stále nemá ani FullHD. Jako to 4K se jistě rozšíří hodně. To uznávám a věřím, že vyšší rozlišení má svou podstatu v rozšíření, ale nějaký extrémní nárůst výkonu není až tak třeba, jelikož vyšší rozlišení není tak hardwarově náročné, jak si mnozí lidé myslí. Spíš jde o optimalizaci hry a její celkové nároky. Mnohem víc dovedou grafice zavařit a to dokonce víc, jak nějaké VR dodatečné efekty, jako motion blur, ambient oclusion, dept of field, nebo jiné efekty na rozmazání a ostření apod.
Nerad bych tedy, aby vyznělo, že říkám, že vyšší rozlišení a VR nemá na výkon vliv, to rozhodně nehodlám ani v nejmenším tvrdit. Jen je to hodně nadhodnocováno a vznikla kolem tohoto tématu určitá "chiméra".
VR podle mého soudu nemá takový potenciál pro masové rozšíření. Je to jen představa marketingu, že to zákazník nutně potřebuje a chce. Jenže je to podobné jako s 3D monitory. Určitě se najde nějaká část zákazníků, kteří si to koupí a věřím, že to i využijí, ale valná většina zůstane u klasiky. Jakmile to není plnohodnotná náhrada za konvenční způsob zobrazování a tím myslím plně nahraditelné, tak to pro většinu postrádá smysl.
Teď k integrovaným grafikám.
Že lidé nepotřebují samostatnou grafiku a že jim stačí ta integrovaná je z části marketing a z části pravda.
Výkon integrovaných grafických karet dosáhl úrovně, která postačuje nejširšímu spektru populace.
S ohledem na fakt, že největší procento lidí nemá potřebu na PC vůbec hrát a když, tak jen webové, nebo jednoduché hry s minimální náročností, tak jím to stačí bez pochyb.
Další část uživatelů je o něco náročnější. To jsou příležitostní hráči, kterým nevadí, že nehrají na nejvyšší detaily, ale hlavně, že si zahrají, těm dnes integrovaná grafika též stačí. Pak tu jsou Ti co prostě nemají peníze a musí se s ní spokojit, byť by chtěli lepší. Ostatní si koupí silnější grafiku.
Musím říct, že už na Intel HD 3000 jsem docela v pohodě rozjel hry jako MAFIA II, WoT, FarCry 3 aj. Teď má můj procesor (Core i7 4790K) v sobě Intel HD 4600 a věřím, že by to bylo ještě lepší. Takže Intel Iris a Iris Pro musí být naprosto v pohodě. Kdyby je dávali i do slabších procesorů (např. i3 a Pentium), tak věřím, že by to mělo větší smysl a využití. Protože hráči co chtějí výkonný procesor, tak si s největší pravděpodobností k němu pořídí i výkonnou grafiku.
Odpovědět0 0